نظم بخشیدن به کودکان

اموزش مطالب علمی و مفید

نظم بخشیدن به کودکان

۱ بازديد

سن کودک شما هر چه که باشد، مهم است که در مورد نظم و انضباط ثابت قدم باشید. اگر والدین به قوانین و عواقبی که وضع کرده اند پایبند نباشند، فرزندانشان نیز به احتمال زیاد چنین نخواهند کرد.

در اینجا  یک ایده در مورد اینکه چگونه رویکرد خود را نسبت به نظم و انضباط تغییر دهید تا به بهترین شکل با خانواده خود هماهنگ شوید، آورده شده است.

رده سنی 0 تا 2

نوزادان و کودکان نوپا به طور طبیعی کنجکاو هستند. بنابراین عاقلانه است که وسوسه‌ها و بی‌هیچ‌ها را از بین ببرید - مواردی مانند تلویزیون و تجهیزات ویدئویی، استریو، جواهرات، و به‌ویژه وسایل نظافتی و داروها باید دور از دسترس باشند.

هنگامی که کودک در حال خزیدن یا کودک نوپای شما به سمت یک جسم بازی غیرقابل قبول یا خطرناک می رود، به آرامی "نه" بگویید و یا کودک خود را از آن منطقه خارج کنید یا با یک فعالیت مناسب حواس او را پرت کنید.

تایم اوت می تواند انضباط موثری برای کودکان نوپا باشد. برای مثال، به کودکی که در حال کتک زدن، گاز گرفتن یا پرتاب غذا بوده است، باید به او گفت که چرا این رفتار غیرقابل قبول است و به مدت یک یا دو دقیقه به یک مکان تعیین شده - صندلی آشپزخانه یا پله پایین - برده شود تا آرام شود (تایم اوت های طولانی تر). برای کودکان نوپا موثر نیستند).

مهم است که به کودک در هر سنی نزنید، سیلی نزنید. بخصوص بعید است که نوزادان و کودکان نوپا بتوانند بین رفتار و تنبیه بدنی خود ارتباطی برقرار کنند. آنها فقط درد ضربه را احساس خواهند کرد.

و فراموش نکنید که کودکان با تماشای بزرگسالان، به ویژه والدینشان یاد می گیرند.

مطمئن شوید که رفتار شما از جنس نقش است.

شما با کنار گذاشتن وسایل خود به جای اینکه به کودک خود دستور دهید تا اسباب بازی ها را در حالی که وسایل شما در اطراف پراکنده شده اند، بردارد، تاثیر بیشتری خواهید گذاشت. منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.